tisdag, januari 01, 2008

2008

Nytt år, nya möjligheter. 2007 var ett bra år. Det var året jag lärde mig att det går att uteslutande köra högintesiva intervaller under ganska lång tid, och att jag faktiskt mår bra av det. Förr vågade jag aldrig gå över tröskeln, nu gjorde jag det varje dag och ibland flera gånger om dagen i två veckors tid. Det kändes annorlunda. Det var väldigt lärorikt att träna så, det har lärt mig mycket om mig själv och min kropp. Att träna 7-8 timmar i veckan och ändå orka igenom ett långlopp och bli femtonde man i Åsarna tycker jag är rätt hyfsat. Jaja, inga SM-guld men vafan!? Det är precis som Jens W sa till mig efter Kjells Tur för en fyra år sedan, "MTB är en hyfsad motionsform". Precis så är det!

Vad ska jag göra av 2008 då? Ja, inte fan vet jag. Tycker inte om att planera för mycket, men någon slags plan kanske finns. Jag hoppas på att förbättra min placering i Åsarna. Det är grundplanen, men det är ju som sagt mycket som ska stämma för en dag. Det skulle var lite skoj att vara i hyfsad form till Billingen, det var jag 2007 med men då föll cykeln i småbitar. Tror nog att jag var i min bästa form just den dagen. Allt kändes lätt, lite lustigt att två tävlingar på raken dagarna innan har den inverkan på kroppen. Kringelloppet var ingen sensation, iaf inte XC't men deras LL kändes mycket bättre och i Skövde var det hyfsat med tryck i benen. På Lida Loop vill jag också göra bra ifrån mig, det brukar vara sista tävlingen innan pollensäsongen kör över mig. Så min plan är att vara hyfsat bra under våren och sensommaren/hösten. Sen ska jag köra lite CX på hösten bara för att det var så fränt. En annan grej som skulle vara skoj är att köra SM i XC, det har jag inte gjort på väldigt länge. Men då bara för att det är skoj.

Ja, så lite funderingar har jag, dessutom var mitt nyårslöfte att gå ner 5kg så det borde ju göra mig både snabbare och snyggare. Eller det senare blir fan svårt.

Gott Nytt Hår på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde även förbättra din tid här i Härnösand från 2007, fan sju minuter efter knattarna ;)

Gott nytt år!

Unknown sa...

Hahaha, nä i H-sand kommer jag inte att tävla igen, iaf inte på den banan... Men du har rätt jag borde förbättra den tiden en smula... Fast knattarna är rätt bra på att cykla.

Anonym sa...

hehe, nu var jag lite taskig.
Har några timmar på den banan så det är inte så konstigt, det är ju lika dant som vi skulle köra långlopp, då skulle du köra ifrån mig baklänges.