lördag, januari 05, 2008

Besatt

Fan, nu är jag igång. Både med bloggandet och tränandet. Det senare har jag faktiskt varit igång med sen Norberg. Har stirrat några timmar på den nummerlappen nu... Fyfan, finns inget som gör mig mer förbannad än att vara kass, oavsett vad. Jag följer min plan hyfsat bra tycker jag, lagom många timmar, lagom hög puls borde innebära lagom bra Henrik. Idag körde jag tröskelintervaller, 8 st plus maxstyrka. Helt fel enligt den lokala träningskliniken. Men vafan, funkade det 97 så lär det väl göra det nu med. Jag känner mig ändå rätt trygg då gårdagen gav bra nog mer än 4x4 över 90%. Det var lite stelt att komma igång, körde ju styrketräning i förrgår och det kändes idag. Vila ska jag försöka undvika, sen ska jag lära mig att köra på 5dl och plattan i mattan. Fyfan, nu är det smalskidor på TV, bäst att kika för sen ska jag ut och hänga i hotellbacken å imorrn är det tydligen 4x4 på cykel i skidspåret som gäller. Då lär jag få mig en läxa av slagvolymskillarna, annars får de skämmas.

2 kommentarer:

Miike sa...

haha ja tar du som cyklist stryk av oss avdankade skidåkare, då är det du som ska skämmas..

Tom sa...

Fan Henrik, du borde ta't lite lugnare... Tränar ju som en besatt.