söndag, januari 13, 2008

Jamensatan!!?


Jaha, så går det! När jag försöker vara duktig och bränna bort onödig vikt innan Billingehus. Faan! Vad omger jag mig med för människor egentligen!? Kan nästa tro att min flickvän njuter av att se mig trött och avhängd eftersom hon envisas med dessa jävla bullar!! Ja, tror ni en distanshungrig sockerlåg blekfet norrlänning kunde motstå dem!? Tjena... Inte ens det faktum att det gått flertalet timmar sen jag var ute och frös, inte heller naturgodis kunde lindra mitt sug. Det var liksom bara att ge efter. Nu så är hela lägenheten fylld med sån där nybakadebullardoft och jag börjar känna suget igen, saatan.
Förutom att jag varit bullpundare så har jag faktiskt distanserat mig själv idag. Det hela började tidigt, Rickard är morgonpigg. Det har sina fördelar att ha hunnit ett långt pass innan halva dan gått, så jag får nog bli morgonpigg jag med. Det var lite segt för mig, fan jag var så fyrkantig i mitt vevande idag. Klassisk skidåkning har ju viss inverkan på ljumsken och höftböjaren. Vackert cyklade jag ej. Min kära vintercykel fick premiärnerver då det var en till cyklist med och vägrade växla. Skitkul, sen gav baksärmen upp, jippie och väl hemma lät den som en yland hund till följd av att bakbromsen gått och hängt sig. Undra om den ville säga mig något? Det är bra nära att anthemen blir vinterhoj nu...
Nu är frågan vad jag ska göra för att få äta fler bullar. Brinken sa att spåren var fina på södra. Undra hur många bullar 15km skidor är?

3 kommentarer:

TomasK sa...

Jag tror nog inte att du dör om du äter några bullar, tro mig!
Jag har haft bullar som favorit i hela mitt liv och jag överlever.

Anonym sa...

Det är nog inte så måmga bullar det. Jag är inte säker men jag tror inte södra har några riktiga tävlingsbanor.
Hör med Byggare-Brink om du är osäker. Han brukar veta sånt!

Unknown sa...

Näförsatan, ingen tävlingsbana i sikte. Jag åt bullar ändå trots att jag bara åkte 10 km på en icke tävlingsbana.