onsdag, januari 02, 2008

Gammelkropp


Ja inte illa. Första dagen på jobbet i år och jag har inte slitit ut mig. Men min högra skinka med tillhörande sena som fäster nedanför knäet är kort, så kort. Det gör förvånansvärt ont faktiskt. Jag blundade för den begynnande smärtan för en vecka sedan och nu kan jag inkassera straffet. Skitben. Vilar idag, kanske lika bra det. Såg när jag laddade över data från pulsklockan att jag kört nio dagar i sträck. Men vila är förkastligt sägs det, tänkte skita i vilan men vafan jag kan lika gärna läka ihop och ta i mer imorgon istället. Det var ett tag sen jag var förbannad, men det var nära i förrgår. Hatar när idioter skriker åt mig när jag cyklar, eller när de jävla dårarna blänger på mig från sina bilar. Jag hatar... Som den där idioten som skrek åt mig för att jag ropade "ursäkta" i god tid innan... Undra vafan det är för fel på Sundsvallsbor? Är allt Tjernobyls fel? Det finns mycket som är fel här. Ta Birsta som exempel, Sveriges näst största handelsplats. Är Sundsvall Sveriges näst största stad?? Nja ok vi har fått en massa läckra butiker och kravmärkta caféer men jag tror fortfarande att Malmoe och Götet är större. Jag passade på att njuta litet av trafikkaoset där på min distanstur. Så skönt att bara kunna passera den fantastiska kö som ringlar sig ut på E4an och leende blänga tillbaka på dem som tycker att jag är dum i huvudet som cykar utomhus när det snöar... Ska sanningen fram så åkte jag också dit under mellandagarna, mest i träningssyfte. Skulle testa om jag blivit en mjukis, om jag kunde hantera snoriga ungar och feta tanter i mysbrallor. Det kunde jag. Därför har jag beslutat att äta mindre och köra mer distans så jag blir elak igen. Som kontrast lägger jag in en bild ifrån Loning, julaftonsmorgon.

7 kommentarer:

Rickard Mattsson sa...

;)

Anonym sa...

Jag undrar vad Rickard sa, egentligen.

Tom sa...

Fan, man ska inte ha kund i örat när man läser din blogg... Haha.

Anonym sa...

Distans is the shit, 4x4 är en fluga som går genom sverige eliten, den kommer gå över och snart är alla tillbaka till att jaga timmar igen.

Unknown sa...

Vem är det som anonymt kommer med sådana hätska hädiska uttalanden!?

Anonym sa...

Den anonyme är Henrik Öijer, inte så svårt att lista ut...

Han är en riktig döskalle

Unknown sa...

Hahahahaaa, jo jag misstänkte att det var Faluns omutbare distansförsvarare som stod bakom de bevingade orden...