fredag, januari 04, 2008

Lite trött

Nu blev jag lite trött idag, på två sätt. Vi börjar med det fina vackra sättet. Har siktat in mig på att slaviskt köra tempoträning på fredagar. 15 min uppvärmning, 45 min uppdelat i 15 minuters block med lagom stegring av belastningen och så som avslutning 20 min kommatillbakatilljordelivettrampning. Första femton siktar jag på att landa 5-10 slag under tröskel, mittendelen hamnar på tröskel och slutligen en kvart över 90%. Det är sött, rakt översatt från det läckrare språket med fler synonymer. Det är säkert inget märkvärdigt men jag blir trött, det gör lite ont och jag får bestämma mig för att fortsätta så alles gut. Det gick bra, kunde genomföra min tänkta ökning av belastning och pulsen hamnade där det var tänkt att vara. Blev inte stum, bara trött. Hade hyfsad kadens och lagom belastning. Sen tänkte jag gå på fredagsfikat med grabbarna. Det gick över. Fastnade i soffan. Kom inte en meter. Bra. Det finns tydligen nåt fint program som räknar ut träningseffekt av ett pass, kommer man inte ifrån soffan misstänker jag att man har får höga poäng. Nu har jag tagit mig upp ur soffan och surfade in på Velonews, där jag blev trött på nytt. Hamilton har blivit med lag igen. De skriver att han är en god förebild för de yngre i laget... Jag lämnar det där.
Åter till uttröttande av mig på det finare sättet. Jag fantiserar om SRM. Jo, det är sant, vad fan ska jag med det till? Sopor ska inte lägga pengar på avancerade superträningsprylar de inte har någon användning av. Men fan så kul. Tänk att vara ute och cykla landsväg och så kan man simulera att man sitter på trainern. Liksom tvärtom. Skitbra för mig som inte gillar landsvägar, fin natur och skit. Nu har ju CComp. en såndära FSA med kraftmätning. Lite blodigt är det allt att lägga dryga 30 pix på ett vevparti, det är ju förfan en halv månadslön!

2 kommentarer:

Anonym sa...

30pix en halv månadslön!??? hur fett tjänar inte du då?

Då är det ju inte längre någe snack om saken. Det är ju bara att slå till =)

Unknown sa...

Hahahaa, inte jag men nån tjänar väl så...