tisdag, juni 19, 2007

Groggflotte

Jag har ikväll åkt en tur med M/S Medvind. Vi på eftermarknad blev bjudna på en tur runt Alnön med mat och dryck. Inte dumt alls. Men det var ju fler än vi på båten. Inte för att nån betedde sig illa men det är spännande att se hur folk förändras. Först var alla norrländskt stillasittande men när båten närmade sig Spikarna så stod hela rasket och dansade. Misstänker att några fyror Xanté, öl och nubbe gjorde sitt till att framkalla dansnödighet. Sen är det spännande att se att gratis är förbannat gott, gärna mycket. Vi hade tur med vädret, havet var lugnt och vinden ljum. Spikarna visade sig från sin bästa sida. Konstigt ändå, det enda jag blev sugen på när vi cirkulerade kring ön var att cykla på den. Antingen så tycker de som bjöd att jag var storbjuden eller så blev de glada för att jag inte kostade såå mycket pengar. Jaja skitsamma det var ju ändå meningslöst att bjuda mig jag kommer ju sluta göra inköp nu efter semestern då jag byter jobb. Ska bli skönt att prova på nåt nytt ett tag tills det nya övergår till något onytt...

5 kommentarer:

Miike sa...

Jag testade också att vara storbjuden i lördags, klarade mig till kl: 12 på natten... sedan körde jag på till 08.00 på morgonen.. Men det var inte för att det var gratis jag intog livetsvatten! fan jag har inte ens ångest! Är jag ingen riktig cyklist?

Anonym sa...

Tre veckors träning åt helvet. Så nog vore lite ångest på sin plats.

Unknown sa...

Klart du inte ska ha ångest! Man verkar ju bara bli bättre av lite alkoholintag.

Miike sa...

Jo jag har nog kört lite hårt ett tag, så det var skönt att ta bort 3 veckors träning!(raderar det genast ur träningsdagboken) Nu slipper jag nog bli övertränad! funderar på att ta en repris på fredag...

Unknown sa...

Fan då raderar du ju nästan ut alla blandträning som gör allt till pannkaka! Smart, undra om jag också ska radera lite tokerier??