måndag, juni 11, 2007

Fördomar

Idag är dagen efter. Det går lika illa idag. Bodils hjul till Anthemen blev stulna utanför StepIn. Hon var borta mindre än en timme och folk är ju i rörelse där. Men de var borta. Åkte raka vägen till ICA Kvantum i Nacksta och där vid en fotbollsplan såg jag ett gäng snorisar med ett par bonushjul. Följde efter dem och ringde polisen. Sen satt jag och såg på när de bytte ut sina skithjul till de nya de nyss hittat. Sen monterades de på en skitcykel utan värde. Polisen lät givetvis meddela att de inte hade någon bil i närheten och att jag skulle sitta och titta på eländet. När de senare väl kom till platsen så had ju givetivs ungjävlarna gått in. Det ende de gjorde var att med mig i släptåg gå in i trappuppgången och konstatera att den var tom. Sen gick vi till bakgården och såg ca en miljon nysvenskar vissa av dem på just cyklar. Jag tror inte att den unge konstapeln kände sig så motiverad att ge sig i kast med denna folksamling, inte jag heller. Jag konstaterade att de kanske var smart att låtit bli att ingripa på eget bevåg. Förmodligen var tjuvarna släkt med hela området och heeeelt oskyldiga. Fan, gissa om detta spär på mitt förakt mot mänskligheten!!? Det är ju så jävla töntigt att jag satt där som ett fån och "vaktade" när jag lika gärna kunnat ha åkt hem och lagt mig i soffan. Det gjorde lika stor nytta. Fan, nu är jag både arg, less, har ont i huvet och i magen! Undra vad morgondagen har att erbjuda....

5 kommentarer:

Miike sa...

FAN!

Anonym sa...

Nu skall jag på intet vis strö salt i såren, men en lång fin låsvajer är inte helt fel när man har dyra fina saker, men det vet du väl redan.

Anonym sa...

Det var inte meningen att vara anonym.

Anonym sa...

Fan vad surt! Sånt där är man ju hyfsat anti mot. Intressant att du åkte direkt till Nacksta för att leta hjulen...

Unknown sa...

Hahahaaa låsvajer är snart inköpt. Tur att Bodil iaf låste fast ramen, det har hänt att hon bara låst fast ett hjul. Då hade det blivit riktigt dyrt...