lördag, januari 19, 2013

Propaganda


Hade det bara varit 10 grader varmare så hade blått varit perfekt fästvalla. Vackert var det. Slet på luftrören gjorde det också. Träningstid fanns tillgänglig och vädret behövde upplevas så jag offrade andningsorganen på träningskåthetens altare. Väl värt. Jag skulle önska mig sådana där google glass så att jag enklare kan fota min träning med tillhörande livsutvecklande upplevelser. Har jag kameran i en ficka under skaljacka, tumvantar på och bökiga kontrollremmar ska det mycket till innan jag får fram den för att fota. Oftast är jag så stressade när jag tränar att jag kommer på efteråt att jag borde fotat det jag sett. Inte bara för att lägga upp på nätet, utan mer för att få tillgång till dessa upplevelser senare, kanske när jag sitter i nåt hotellrum på valfri tjänsteresa. Det är bra att påminna sig själv om vem man är.

Det fanns däremot inget behov av att varken fota eller på annat sätt föreviga kvällens skrubbpass. Gjort är gjort, men inte mycket mer heller.

På måndag är första föräldraledigheten slut med Viggo. Han ligger på mitt bröst nu när jag skriver det här. Jävlar, det blir åka av med två barn...

Inga kommentarer: