torsdag, januari 10, 2013

Allemansrätt


250 m hemifrån börjar ett område med inofficiella skoterleder. Grannarna verkar utnyttja allemansrätten en smula här och det passade jag idag på att dra nytta av. Så klart. Det var skoj. Tänkte för mig själv: "29-tummare skulle funnits när jag var ung". Den går så fint över snö, med ganska lite i tryck i däcken så driver det fint och flyter på bra även där grannarna varit lata och kört för sällan. Skänkte även en tanke till 27,5". Funderade på varför jag skulle vilja ha en cykel som är nästan lika bra som en tjunia?

Annars så är det ju lite av fusk att ha roligt under träning. En timme flyger iväg och så kommer jag hem och är trött utan ha förstått varför. Så skulle det väl alltid få vara?

Under träningen på min mtb så tänkte jag en smula på arrangemang jag tycker om. Mörksuggejakten flög genom huvudet. Långa lugnet är en annan favorit från svunna tider som nu gör comeback. Ett sammanträffande som är för bra att låta gå obemärkt förbi. Långlopp på mtb med fullgas är inte helt ofostrande och kan mycket väl bli ett inslag i min sommar.

2 kommentarer:

Samuel sa...

Självklart ska du åka lite MTB också:-) För oss fullväxta så är nog 29" bäst, men jag kommer ha 2 likadana hojar och testa vad som är snabbast:-) Så i Juni vet jag om 27.5 är nått att ha..

stefan carlsson sa...

Långa lugnet it is. Hör av dig om du vill tjyvåka banan tidigare./stef