söndag, februari 13, 2011

Timmar till boken.

Vi drog ett distanspass med filmstjärnevagnen igår. Tyvärr provkörde vi en annan vagn i samma veva. Att likna vår vagn vid att dra en fullastad kundvagn i djupsnö ligger inte alltför långt ifrån sanningen. Så nu är jag less. Gör om gör rätt. Min nästa bil ska antingen ha 600 liter + i lastkapacitet eller så ska den vara tvåsitsig med tillhörande transportbil körd av inhyrd personal sponsrad av RUT. Det senare lär inte inträffa förrän min lottorad sammanfaller med det som visas upp på TV'n, någon odefinierad lördag i framtiden. Min alldeles egen far har pratat om den där lördagen i, så vitt jag vet, 32 år snart så jag får helt enkelt köpa mig ett skåp. Första, eller vad det nu ska kallas, steget togs igår. Vår lokala Volkswagenhandlare fick nöjet att offerera en flång-ny Passat med nästan allt jag behöver. Jag gick i väggen när slutsumman presenterades. Nästan allt jag behöver också, det som saknades var givetvis den 3,6 liters sexa som går att få. 300 hk är alltid just 300 hk och skulle sitta som en badmössa...

Nån som vill köpa en A3 SB? 2006a, 3,2l 250 hk, DSG automatlåda har gått hela 5700 mil... 160 000.- Lägg på 30' så får de med en Anthem X Advanced SL med alla hjul jag äger.

1 kommentar:

Öijer sa...

http://www.nordiccab.se/Image/1024 Finns också denna möjlighet för er norrlänningar: http://www.nordiccab.se/Image/1042
Går lite bättre på snö. Ingen liggvagn direkt även om ryggstödet kan komma ner en bit. Vi har sålt vår vanliga vagm, kör nu bara en sådan där liten ihopfällbar i nödfall eller denna.