söndag, februari 06, 2011

Dagens träning

ALLA idrottsbloggare med självaktning har ju, en förhoppningsvis, daglig post med titeln "dagens träning". Jag vill inte vara sämre, jag ger er därför Mårtensbacken - Sidsjöstugan ToR:


Efter passet hade jag och Thor lite teorisnack om aero's varande eller icke varande på en linjecykel. Thor var inne på att det är mycket kejsarens nya kläder det här med aero och pekade på det faktum att Lars Boom idag vann en prolog på sin Giant TCR Advanced SL, utan aero-underrör mm. Han kunde inte nog poängtera vikten av en balanserad och funktionell helhet mot de små fördelar en specialcykel innebär. Bara en sån sak som att Rabobank använder den ramen till allt ifrån att vinna långa tempoetapper på girot till att åka vårklassiker på kullersten, det är synnerligen imponerande, tillade han med eftertryck.

5 kommentarer:

Lars Ericsson sa...

Jag såg att du låg i hårt då du knuffade vagnen under bron på vägen hem. Mjölksyra?

/Mannenidengulavästen

Unknown sa...

Haha det var som fan!
Ja det var bra nära failure där. Den där jävla skitvagnen är som att knuffa en kundvagn i snön.

Linda sa...

säger bara.... Emmaljunga off road!! he he heee

Tom sa...

Vill man vara 08:a i Sundsvall får man skylla sig själv. ;-) Men snyggt är ju snabbt. Eller nåt.

Unknown sa...

Fan, jag bara väntade på de där skällsorden! Fan, inte mitt fel att det enda som får plats i en A3a är en riktig jävla gåbortvagn...