fredag, december 03, 2010

Norge

Min första tanke när jag kikade på  listan för trakt i Norge var att det skulle bli fint att tjäna närmare 2000.- rent lite snabbt på två dagars besök i grannlandet. Ett fint tillskott i juletider/CSN/familjetillökningstider. Men, så tänkte jag mig äta något under besöket... Nåja, jag kastade mig ur i den extrema vinterkylan och letade upp en Kinesisk-Italiensk restaurang... Bara en sån sak. En nästan självklar kombinationsrestaurang. Det finns inget som är så likt varandra som just Italiensk mat och Kinesisk. Billigt var det också. 150 kr. Norska. Jag firade när jag kom tillbaka och  tog en affärslunch på Arlanda och  riktigt kände hur prisvärd måltiden var. Läste lite biltidning därborta också; 550' får man hosta upp för en Mini Cooper.

Gjorde bort mig å det grövsta. Insåg på Arlanda att Höydahl's butik ligger i Drammen. Jag skulle ha bott i Drammen, som jag passerade på vägen, och gjort ett studiebesök, för att titta på den där hemliga dyrplast-29an från Giant...