tisdag, december 07, 2010

En plan

Jag har 65 inlägg kvar fram till 1000. Dessa skall i stora drag fyllas med en del inlägg om rehab-styrketräning framåt jul, sen lite maxstyrka i början av januari. Därefter har jag svårt att spekulera om vad som kommer att hända... Kanske kommer jag igång med någon slags cykelliknande träning i slutet av februari/mars vilket i sådana fall kommer att betyda att min ständigt återkommande maj-formtopp fördröjs ett par-tre månader. Troligt är att min första tävling blir Mörksuggejakten och kanske även den enda som blir av till sommaren, i alla fall söder om Gnarp. Men det gör ingenting. Det finns mycket skoj att göra norr om Gnarp...

Just nu rullar jag på 15-20 reps på alla styrkeövningar förutom biceps. Där kör jag 4 det jag orkar. Har ju ingen nytta av annat än maxstyrka i dem ju för att överleva Timrå GP. Benböj gör jag så djupt jag bara kan, dvs jag tvingar ner skinkorna så nära hälarna jag bara orkar. Vikten just nu är 40 kg på stången. Det är med andra ord en bit kvar både här och där. Ändå mår jag rätt kasst efter dessa, bra med puls och lite lätt snurrig i skallen. Tänkte mig att lura lite muskelceller mha 35 reps inom en inte allt för avlägsen framtid. Det har jag aldrig provat. Kan omöjligt vara en trevlig upplevelse.

2 kommentarer:

Söderlund sa...

Är det kotte i januari alltså?

Unknown sa...

ETA är någonstans i mitten av jan.