torsdag, december 06, 2007

Övergöra

Fan, ibland kommer jag på mig själv i drömvärlden. Samma drömvärld som jag levt i sen jag var 14 och kunde Alpinestars katalog utantill. Fullt fokus på cykling, cykling är viktigast... Men... Jag vet inte jag om det går att rättfärdiga sådan inställning när man är, i bästa fall, topp 20 på ett Långlopp, i Sverige. Kanske dags att lukta på lite nybryggt kaffe. Det är ju inte cyklingen som är det viktigaste här i livet utan lidandet. Med den inställningen kommer mitt liv att bli mycket enklare att organisera i framtiden. Det går ju att lida på jobbet, i tvättstugan, i köket mm. Det är ju skitstressigt ibland att ha full fokus på att trampa runt 800g kuggkrans varje kväll efter jobbet. När det senare tenderar att ta mer och mer tid för varje dag som går skapas ju bara en sån där onödig brännande känsla i magen, och sömnlöshet eller vad det nu heter. Fast å andra sidan är det skönt att få hårddisken omformaterad varje kväll, bara man nu kan få den det utan att känna stress. Ikväll kände jag ingen press så jag körde två 4x4 pass efter jobbet. Ja jag är elitmotionär OCH veteran om en månad.

3 kommentarer:

Tom sa...

Näe, börja fan inte tumma på ambitionen nu!

Miike sa...

Ja man kanske ska trappa ner till 100%!!

Tom sa...

Absolut inte lägre än så!