tisdag, december 05, 2006

Wake up, dead man, wake up.


Jag längtar till sommaren. Jag längtar efter nervositeten av att stå på startlinjen och höra " 30 sekunder kvar..." Känslan av viktlöshet precis när startskottet gått och alla flyger iväg. Att få känna mjölksyran skjuta i kroppen och att få pressa ur sig till det yttersta. Vi får bara en chans att uppleva varje ögonblick! Och vilka ögonblick det kommer att bli!

Nästa vecka drar jag till det förlovade landet Egypten, undra om jag hinner se några pyramider? Ska bli intressant att se något för mig helt nytt. När jag kommer tillbaka är det snart vinterläger, f'låt Jul...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Du menar det förlorade landet Egypten. Hörde att de schaktat bort pyramiderna och byggt IKEA där istället....
Förresten hur menar du det där med viktlöshet när startskottet går?
Är ingenting jag någonsin kännt i alla fall.

Unknown sa...

Jo de första tramtagen innan mjölksyran sätter stopp är viktlösa. Men sen får man sota för sina synder...

Tom sa...

Du ligger ju nästan i spets Henrik! Vad är det för skitsnack om att du är seg i starten!? Kom inte och säg att bilden ljuger. Jag ser både viktlöshet i benen och hunger i ögonen. Att det sen blir hunger i magen och betydligt mer vikt i benen senare är en annan femma.

Nordström sa...

Se nu till att ha hjälmen på i Egypten. Givetvis inte bara av säkerhetsskäl. Du får ju inte gå och bli brun utan ränder av hjälmbanden i ansiktet. Vill ju inte skämmas för dig om vi får för oss att gå på lokal i jul...

Anonym sa...

Besök gärna Keops-pyramiden. Ett litet träningspass där du får rygg och magträning då du går som en fällkniv. Dessutom är det så lite syre där inne....typ höghöjdsträning men ändå inte...häng du mä? Ett annat tips...köp "homemade" men ändå exkluziva parfymer till B, det ger +poäng. Låt bli att doppa dig i Nilen...lite mycket amöbor där. Använd handsprit och käka falafel. Go tur
Globetroubbeler

Unknown sa...

Handsprit står på inköpslistan, finns det på Tax Free?

Låghöjdsläger ska undersökas!

Anonym sa...

Om man detaljstuderar bilden så ser man att alla utom Henrik tittar ned i marken. Henrik däremot blickar framåt, förmodligen mot målet eller delmålet. Jag ser en tävlingsblick där som de andra tycks sakna...

Tom sa...

Eller så har han stumnat och undrar redan när backen ska ta slut...

Nordström sa...

Hahaha jag tror Tom har rätt!!!

Unknown sa...

Fan vad elaka ni är!

Nordström sa...

Stämningen är rå men hjärtlös som vanligt...

Unknown sa...

Precis som vilket träningspass som helst med andra ord.

Anonym sa...

Att titta ned i marken under ett lopp betyder oftast att man är trött och villig att kasta in handduken :).