lördag, december 16, 2006

Cairos fjollor


Äntligen hemma. Cairo är inte min grej. Det hela började med att bussen till hotellet körde i fel riktning på motorvägen. Sen var den resan förstörd. Under onsdagen var jag helt övertygad om att jag aldrig skulle komma hem igen. Trafiken är helt galen, folk kör utan backspeglar eftersom de inte får plats i trafiken! Det är ok så länge det går sakta men på motorvägen är det inget roligt längre när det går 120 och föraren åker slalom mellan bilar/åsnor/traktorer/hål ivägen och människor. Vi såg ungefär tiotalet nykrockade bilar den dagen.
Att landa på Midlanda har aldrig varit så skönt. Hade tänkt köra distans idag men mina nerver behövde vila, så det blev lite löpning med Bodil istället. Mycket bra pass, men mina lungor/luftvägar känns som om jag varit storrökare sen -82. Luften var inte heller nån höjdare. Jag säger som min kollega Göran; "Idag är det 13 december och Lucia, det är första och sista gången jag åker till 6th October City"

Jag älskar Sverige!

Inga kommentarer: