söndag, december 31, 2006

Mmmaxpuls

Idag körde resten av Sundsvalls cyklister lite distans. Själv har jag kört rodelträning framför Tour de Ski. Skoj att se lite utveckling på skidnissarna, synd att Peter Larsson inte kan åka rätt väg bara, annars hade han vunnit. Man kan inte annat än förundras över Björgens kapacitet, bäst på sprint och distans. Fränt.
Jag har skickat iväg Bodil att köra lite intervaller, hon kommer snart att hänga av mig på löpningen om den här utvecklingen håller i sig.

Om jag skulle summera julen så kan jag konstatera att jag gick in i den stressad och med magproblem + lite infektion. Några dagar i Loning städade upp i skallen, några dagar på isiga vägar städade upp i kroppen så nu känns det mera normalt. Tycker dock att min prestationsförmåga är lite klen, i fjol innan jag vurpade på Östgöta kunde jag klämma några intervaller med runt 500W (det är inga verkliga siffror, men man ser ju att det skiljer en del...) på trainern, i fredags var jag en 100W kort till den prestationen. Det känns lite dumt. Men kanske att passet jag gjorde på morgonen sänkte effekten på trainern en smula, jag brukar bli lite klen efter löpning. Skitsaksamma, det är en bit till formen. Det som känns positivt är att jag ju i stora drag vet vad som behöver göras.

Mycket spännande att ha med en ny förmåga på gårdagens pass. Ska bli íntressant att se fortsatt utveckling. Kanske vi i framtiden kan vara typ fem stycken på de gemensamma passen!? Då får man ju nästa lite klungerfarenhet och med sådan kanske jag blir tvungen att åka lite landsvägstävlingar med

5 kommentarer:

Tom sa...

I Sundsvall räknas tre cyklister till en klunga. Fem blir nästan lite överkurs! ;-)

Anonym sa...

Det gick ett rykte i morse vid samlingen att du skulle vara hemma och städa i stället för att träna !! Det kanske var lika bra med tanke på väglaget, fråga Tom. En av gossarna dök upp med dubbfria däck, cool kille.

Unknown sa...

Jo, det har städats en del idag. Måste ju bjuda till lite, har väl en årskvot jag måste uppfylla så det blev lite stressigt i år...

Miike sa...

Åka Racer?? vad menar du med det?

Unknown sa...

Jag snackar bara skit...