söndag, november 26, 2006

Typiskt... V47

Åhå, ännu en helg till arkivet. Träningen rullar på, det är varmt ute och livet leker. En typisk träningsvecka i compostitemannens liv ser ungefär ut så här:

Mån: 90-120 min, Intervaller 6-8/2
Tis: 90 min intervaller, lite lägre ansträngning 9/1
Ons: 60-90 min styrketräning/
Tors: Intervaller 90 min 9/1 eller vila
Fre: Intervaller 90 min 7/3 ellet 3/7 beroende på vecka sen fredagsfika
Lör: 180 min distans
Sön: 180 min distans med inslag av fartökning, beroende på vecka + 60 min löpning

Mer än så har jag inte tid med, mindre gör mig uttråkad... De senaste åtta veckorna har sett exakt så ut, förutom den där söndagen from hell...

8 kommentarer:

Miike sa...

Fasiken vad du kör hårt! Det blir till att se skymten av ditt bakdäck som vanligt.....

Tom sa...

Stentufft var ordet!

Nordström sa...

Bra skit det där! Helt klart kommer jag lägga mina pengar på att du kniper en topp 10 på något långlopp i sommar!

Anonym sa...

När skall du börja med riktig distansträning då?

Unknown sa...

Jag är inte man nog för riktig distansträning, inte heller för riktiga tävlingsbanor...

Anonym sa...

Har du någon aning var man kan hitta riktiga tävlingsbanor? Eller vi kanske måste fråga Brink. Han vet nog.
Ryggis är det en riktig tävlingsbana?

Anonym sa...

Vad tycker du om mitt träningsupplägg för gårdagen?
16 km lugn distans.
Sedan 2 h stenhård bredspackling av väggar avslutat med en promenad till macken för att köpa snus.
Märks att man är elitidrottare va?
Ikväll blir det till att bära ner en tvättmaskin till tvättstugan i källaren.
Överkroppen måste ju få sitt också.

Unknown sa...

Ryggis är en RIKTIG tävlingsbana med tuffa och mördande backar!