fredag, november 03, 2006

Återhämtning de luxe




Har ändrat mitt intervallstuk en smula i år. Kör lite längre och ibland en hel del hårdare och mer varierat. Det känns i benen och jag har börjat hata trappor, lunchpromenader och allt annat som inte är stillasittande eller går att göra liggandes. Ett tag tänkte jag börja promenera till jobbet, har ju trots allt bara dryga kilometern och det tar nästan lika lång tid att gå som att åka bil, skulle jag cykla sparar jag nog några minuter. För att råda bot mot dessa vilsna tankar köpte jag mig en ny bil, en liten pärla. Fyrhjulsdrift med en lagom trimmad sexa på 250hk, ja det är skitkul att koppla ur ESP'n nu på vintern. En DSG-låda gör att jag kan göra oroväckande snabba starter vid rödljusen om jag vill, mycket roligt! Det är numer en fröjd att få sätta sig och åka bil till jobbet varje morgon, så kul att det ofta blir en omväg både till och ifrån, bara för att det låter så roligt med plattan i mattan. Det är som lite själslig massage varje gång varvräknare skenar förbi 4500 rpm. Livet ÄR underbart. Undra just om samma regler som gäller för hur länge man får äga cyklar gäller för bilar? Isf blir det dyrt, men pengar de ...... jag på!

5 kommentarer:

Nordström sa...

Vad vore vardagen utan njutningsmedel... Mörkt och trist eller vitt och blankt - bara att välja!

Anonym sa...

Noahs mat är vit och blank, han ser ut att njuta.

Anonym sa...

Du är inne på rätt spår Henrik, en bil är faktiskt något mer än bara ett fortskaffningsmedel och dom som inte har fatta det harn og det rätt så tråkigt.

Anonym sa...

Aaaaaaah! Möte vid Velodromen någon dag för att senare hitta några rödljus................bara för att se om min 4 wd-jänkare är snabbare iväg än din Deutche-4 wd-t-mobile-sak =-)?
Hoppas även på lite gemensam 1wd-åkning efter min lilla utlandstour.

Unknown sa...

Jag är livrädd för 4WD jänkare. Likaså lilla vita, tror inte hon startar om du hotar med sånt där...