tisdag, oktober 31, 2006

CBS 60 min (of pain?)

Det är lite vridet det här vi håller på med. Sitta hemma, stirra in i en vägg och försöka få kroppen att generera effekt mot en gummirulle. Ja, ja idag gjorde det lite ont på ett trevligt sätt, inte riktigt som i starten på en tävling men nästan. Lite som om att ha sällskap under träningen, lite smärta i benen kan göra att tiden går snabbare, mycket smärta kan få tiden att gå jäättesakta. Jag gillar den här varianten av smärta mer än "startsmärtan", den senare får en att vilja bryta ihop och aldrig mer komma igen medan den trivsammare varianten får en att vilja köra mer, komma lite närmre gränsen, bara lite till och lite hårdare, håller man på så kommer den trevliga smärtans elaka kusin och tar över och allt blir till ett helvete. Men det är rätt roligt det med...

6 kommentarer:

Miike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag tycker för min dela att minuterna innan man skall sätta sig upp på trainern är höjden av självplågeri. När man väl börjar värma upp så flyter det på.

Miike sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Miike sa...

Trainer är en onaturlig träningsform, sluta upp med dumheterna! Börja träna skidor istället. Eller drick rödvin.

Nordström sa...

Cyklister blir inte bra på naturlig väg har jag hört...

Unknown sa...

Nä, vi kommer aldrig någonstans på naturlig väg! Hur naturligt är det att cykla!?
Jag kommer nu att gå in i en fas med rödvinsdoping, när jag kommer ut på andra sidan är jag både snyggare och snabbare!