torsdag, oktober 12, 2006

Fan, fan, faan...

HATAR hösten, alla är sjuka och jag är käsnlig. Skulle behöva ett vårläger, NU! Motivationen är så körd i botten att jag skulle kunnat lagt av igår, sålt cyklarna och aldrig mer klommit tillbaka. Kombinationen av höstmörker och idiotstress på jobbet gör väl sitt till. Kanske ska ta en vilovecka snart, eller vilomånad... CX-tävlingen till helgen hänger löst, fast det kanske skulle kunna vara kul med... Ja den som lever får se!

Btw kika in på www.greatsports.se under ambassadörer... Toppcyklist är lite att ta i... Har sagt till om att det ska ändras men det händer inget... Efter nästa säsong kan det får stå toppcyklist, hoppas jag!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har vi våra dippar lite då och då. Då är det viktigt att känna sig själv och veta vad man ska göra för åtgärder. Mitt råd är att ta några dagar off och syssla med nåt helt annat. Ta hand om nära och kära kanske? Ibland kan det vara bra att vila sig i form ;)

Miike sa...

Henrik till helgen kör vi några hårda mtb pass! Snackar skit så en timma går på 20 min, sedan rödvinsdopar du dig hela kvällen! Då jäklar kommer motivationen vara på topp!

Nordström sa...

Mitt råd är att öka takten på jobbet och maximera träningen. Sen tycker jag du ska börja renovera hemma och skaffa ett par barn eller två, tyvärr tar det lite tid typ 9 mån. men du skulle kanske kunna låna ett par. En krävande hundvalp och ett motorhaveri på 3,2 :an skulle toppa feelingen riktigt fint! Vi har ju kommit överrens om att det ska vara jobbigt...

Snart kommer jag upp med flaskan som tröst, så härda ut :)

Nordström sa...

Det där med toppcyklist förresten... Vänj dig vid tanken. Trots allt finns det bara knappt 20 pers i Sverige som är snabbare än dig på ett långlopp.

Unknown sa...

Ska vänja mig vid tanken... Igår åt jag tårta, jag kör på mitt vanliga motivationsbyggande koncept; ångest. Tog två bitar, hamburgare till middag, jag vet att det fortfarande finns tårta till eftermiddagsfikat plus att det är fredagsfika idag. Inom en vecka har jag byggt upp så mycket ångest att jag kommer att slå mig in i topp tio, nästa år. obs, inga leende gubbar.

Anonym sa...

Nordström har det klart bästa förslaget, utlåning av barn. Du har mitt nummer. ;-)

Nordström sa...

F-n vad gött! Jag trycker givetvis en krämbulle nu på eftermiddagen... Fredagar är till för att skaffa ångest så att man tränar tillräckligt hårt på helgen.