måndag, oktober 23, 2006

På spåret



Det är som en ritual. Uppvärmning, intervall, vila, intervall, ansträngning, avslappning, hitta rytmen, komma ihåg att andas, slappna av. Dagens pass kändes som om jag sattes på ett spår och jag bara gjorde. Precis som förut men ändå lite annorlunda, lite bättre, lite mindre dum... Nu jävlar!

Gårdagens pass var en ren styrkedemonstration. Inte av mig utan av min flickvän, Bodil. Regn, skitväder på riktigt. Det är såna dagar som skiljer ut de som har det från de som inte har det. Det var fostrande 12 km löpning och jag blev allt lite trött jag med...

10 kommentarer:

Nordström sa...

Nästa lördag kommer du också uppleva känslan av att sättas på ett spår och bara åka med... Fast med en helt annan destination.

Unknown sa...

Den rälsbussen blir trevlig! Tur att jag tjuvtränade med Björnen & Co i helgen...

Anonym sa...

Axelbanden på? Inomhus? Varför? Frös du? ;-)

Unknown sa...

Annars sitter ju inte brallorna uppe! Kan ju inte ha brallorna med axelbanden nere heller!

Anonym sa...

Nej, det är klart, fotas man för jämnan på trainern så är det väl viktigt med hur man ser ut.

Nordström sa...

Rätt. Axelband på. Man vill ju inte cykla med brallorna runt fotknölarna!

Anonym sa...

Jo, testa, det är kul. Man får jättemycket uppmärksamhet.

Nordström sa...

Hahaha det är så sant så sant. Då kan man tatuera in sponsorerna på baken så får de full exponering ändå!

Robert Edin sa...

Är det bara jag som tycker att du är märkligt lik Tom W på denna bild.

Anonym sa...

Jag kör med axelbanden nere. Stor skillnad.