söndag, april 29, 2007

En bit kvar

Körde idag V-norrlandsserien. Man kan säga att jag inte riktigt har den tekniska cyklingen i mig riktigt ännu... Peter Högström hade dragit en kanonbana, väääldigt teknisk. Det var det jag hoppades på när jag satte mig i CCMen och åkte upp. Det är kanon att chocka kroppen och få testa materialet i hetluften. Det är alltid annorlunda med nummerlapp på styret... Saker jag kom fram till:
1. Jag behöver höja styret
2. Jag behöver sänka sadeln
3. Jag måste träna branta utförslöpor. Kidsen åkte åttor runt mig. Tänka sig att de frågade om jag var landsvägscyklist!!!!? Det är ju som att säga åt en att "du suger"... hahahaa jag svarade med att jag cyklat mtb sen 1993... Kanske dags att lägga av snart... Jaja, vi har iaf mycket att lära av HCK, säga vad man vill men det finns eldsjälar i den klubben! Vi i klubben ska också annordna en tävling i vår. Det bestämde jag. Men den banan blir liite mindre teknisk. Nu ska jag ut och jogga med Bodil.

1 kommentar:

Anonym sa...

Trodde inte att du tog det så hårt när jag frågade om du var lvg-cyklist!