fredag, april 13, 2007

Coach


En dag som denna skulle man haft en coach. En som kunde avgöra om känslan i benen är ren och skär vekhet eller om jag borde vila, mer. Som det är nu är jag min coach, iofs inte helt fel det heller. Men ibland skulle det vara skönt om någon annan bestämde vad som ska göras, det blir liksom lättare att göra saker då. Nu när jag ska köra morronpass är det lätt att hoppa över det då sängen är rätt skön strax före 0600. Även maxstyrkan efter 4x4 passet blir ju lidande då det är liiite meckigt att ta sig till Friskis. Måste ju sätta mig i bilen och åka iväg... Om någon kunde övertyga mig om att just dessa pass är de som gör mig till en bättre cyklist så skulle jag lätt göra dem. Jag skulle fan springa till månen om det var det som var grejjen. Tror jag...
Höll igen en smula på 4x4-passet idag efter överläggningar med min medbrottsling. Det kanske inte alltid är plattan i mattan som är rätt metod. Vi får se, jag gillar plattan i mattan, ibland. Men inte på distanspass. Jag lovar och svär att fortsätta släppa er andra i uppförsbackarna när pulsen går över 150...

Inga kommentarer: