söndag, juni 05, 2011

Timmar


Alltså. Det har sina fördelar att definiera 0600 som sovmorgon. Det betyder att jag är färdigtränad innan TV4 morgon, "helg-edition" börjar. Eller, i alla fall färdigcyklad. Sen är det ju B's tur att damma ur lungor och hjärta medan jag hänger med T. Inte så tokigt upplägg. Därtill kommer så några timmars barnvagnsknuffande, bra för vaderna... Skulle kunna tänka mig att ha det så alla dagar. Men, tyvärr så ska de där 40h i veckan in i boken, också.

I förrgår köpte jag en bok: "Så tjänar du din första miljon". En smula motvilligt vill jag tillägga. I mitt huvud så är ett bra sätt att tjäna sin första miljon att skriva en bok med namnet "Så tjänar du din första miljon"... Men, jag tänkte att jag behövde friska upp mitt ordförråd med en pekbok för vuxna och jag hade lite svårt att hitta annan litteratur av intresse. Min egen fack-litteraturhybris gick i väggen förra sommaren när jag försökte tvinga mig igenom både Obama's och Slash's självbiografier. Det blev helt enkelt för mycket, av både det ena och det andra. Men jag gillar att läsa om sånt som har hänt, eller helt enkelt en annans människas åsikter om vad som händer, nu. Så nu besitter jag kunskapen om hur jag ska tjäna en mängd miljoner. Ska börja med det på tisdag hade jag tänkt.

Men varför inte vara med och dra ett strå till min stack? Köp en racer på blocket!


Inga kommentarer: