söndag, juni 19, 2011

Comeback - Varför cyklister bör raka benen

Ja, det var en cykeltävling så pass nära min ytterdörr att jag på intet sätt skulle kunna försvara ett icke-deltagande. Trots en del krämpor tänkte jag mig att det skulle vara fint att snurra lite stig, det är ju ändå bra träning. Det resulterade i fler vurpor än jag lyckats med de senaste fem åren... Två st på första varvet varav finalen på bild gjorde att jag vek ner mig... Det var ju hyggligt rent och fint så det lät som en bra idé när rösten i huvudet sa att jag skulle kliva av och göra rent istället. Ärligt talat så måste jag erkänna att detta nog var en vinstlott för mig, att få kliva av, få cred för trasig hud och slippa blotta min prestationsförmåga ute på varv två...

2 kommentarer:

olmarkus sa...

Hörde att du ramlade på asfalten, ser inte skönt ut :-/ Du såg rapp ut i starten iaf, synd det bara blev ett varv :-(

Rolig bana annars tyckte jag...

Unknown sa...

Slingan vi cyklade på var jävligt bra! Omväxlande och lite spännande på en del ställen. Lämpligt av mig att lägga mig på den del som hade absolut noll i svårighetsgrad...