måndag, februari 26, 2007

Svarta Änkan

Hon står lite nonchalant lutad mot väggen här hemma. Svart och vacker. Mjuk ändå stenhård form, matchvikten kan jag inte heller klaga på. Mmm det ska bli fint att gå på första dejten med denna mörka skönhet. Men jag misstänker att hon blir både krävande och dyr i drift, men dubbelt så dyrt och hälften så roligt blir det inte.

Mosade igenom ett spinningpass ikväll, jag var ledare då Kent ville vara ledig ikväll. Det är satans motiverande att kliva upp på podiet och ikläda sig ledarrollen, jag lät piskan vina... Hade bra arbetspuls, över 180 under ganska så lång period. Häääärligt. Samma sak igår då jag körde Gullefjuns backintervall. 8.30 min med vääääldigt hög puls, det blev tre såna. Dan innan blev det dubba fyragångerfyror och maxstyrka. 145kg plus de där låsringarna. Liiiite stolt är jag. Fan vad bra jag är! Förra veckan var jag lite krank, inte alls på bettet men det vände i helgen. Har den där fina känslan av att bara kunna gå på, bli trött och gå på igen. Brukar aldrig känna mig så, någonsin. Nu ska jag snart skaffa mig lite tävlingsform och sprätta litet. Undra just om jag måste börja cykla snart?

9 kommentarer:

Miike sa...

4 or på 145? grymt

Anonym sa...

var är bilden på den svarta..?

Unknown sa...

Bild kommer när jag skaffat en kamera...

Anonym sa...

Yo bro´!
Fick min ram idag...osså en svart änka eller snarare en färgglad Rita Dahlen. Carbon är roätt läckert. Första träningspasset på flera veckor idag, vilken befrielse.

Unknown sa...

Fick du en plastcykel? Kul!

Anonym sa...

Tjena.
Är sugen på en tempohoj, och för att finansiera den måste jag sälja mtb... fattig student, det suger...
men förmodligen behåller jag den. Den e lätt och snygg, det enda som räknas:-)
Vad ska du ha för hojar i år...?

Tom sa...

Johan, sälj MTB:n och köp en tempocykel. Det enda rätta.

Unknown sa...

Nämen för guds skull! Behåll mtb'n det är ju ändå det roligaste. Tempo gör nog bara ont.

Tom sa...

Lyssna inte på skogstomten, Johan. Smärta är vårt mellannamn! Tempo är den ädlaste av cykeldisciplinerna.