torsdag, februari 01, 2007

Skryt!

Idag har jag gjort rätt för både det ena och det andra. Tex så har jag, lämnat in en komplett Remburs till banken, det gör jag iofs ofta men den här var värd en slant och ordern var min. En satans massa dokument som ska färdigställas och presenteras. Vet inte om det är roligt men visst fan ger det en viss tillfredställelse att få göra klart eländet. Har inte bråkat med några Saudier men däremot fått beröm av vår Egyptiske kund, vet inte vad jag gjort men han kallar mig för "friend" och hotar med att besöka Sverige. Det är bra, nästa gång jag åker till Egypten ska jag besöka dem (ni som läst bloggen tidigare vet att det aldrig kommer att ske, fast traktamentet, Business Class och lounger är ganska Ok ändå...). Alexandria ska vara om möjligt ännu värre än Cairo...
Fantastiskt det här med arbete, var totalt sabbad i skallen när jag kom hem, det kändes som om nån kört ett tåg genom huvudet. Satt liksom bara i soffan och försökte fokusera på TV'n efter middan. Inte undra på att många blir sittande så, steget från soffan till trainern i detta tillstånd är väldigt, väldigt långt. Tur att jag har lite ångest att plocka fram ur bakfickan, inget är så pådrivande som lite vanlig hederlig norrländsk ångest. Passet gick väl helt ok, prickade faktiskt min 315W idag, det kändes skönt men den sista satt hårt inne... Såhär efter passet känns det som om ett (kanske samma tåg, tänk Kanadensiskt dieseldrivet malmtåg) kört över hela min kropp och släpat den tvärs över kontinenten, men huvet känns lätt och fint igen. Sååå, trötthet efter jobbet är bara inbillning, det är bara att bryta ihop och komma igen! Undra om det funkar åt andra hållet med? Jag menar om jag är slut i kroppen och går på jobbet, kommer jag då vara fräsch i den men trött i huvudet när jag kommer hem? Isf är det ju förkastligt att vara proffs, då får de ju aldrig jobba och bli pigga i kroppen!

3 kommentarer:

Nordström sa...

315w... Hm, eftersom jag kan den magiska formeln och vet vad detta i samanhanget ringa wattal egentligen betyder så säger jag bara: Bra jobbat!!! Ja, även på jobbet verkar du prestera. Nu är det du som tar en vilodag från ditt inkomstbringande jobb idag, det är ju fredag! Ditt andra jobb, det du betalar för, kan du gott nöta lite till på även idag. Du måste ju göra dig förtjänt av kakan till kaffet ikväll. Satan jag vill å ha fredagsfika.

Tom sa...

Ja, det är inte alla som ligger på 315 watt mellan intervallerna.

Unknown sa...

Men det är ju så kort tid så visst fan orkar man 315W, bara i tre minuter, ju! Men jag ska nog lämna in min trainer för glädjesifferkontroll...