söndag, februari 11, 2007

Salt moppe

Min kära trotjänare börjar bli trött. Körde en liten sväng på den igår. Att växla till en lättare växel låter sig inte göras utan ett visst bekymmer. Ibland går, eller rättare sagt, oftast går det inte alls. De japanska reglagen har gett upp, det är inget som hakar i när man ska växla utan det går bara jättelätt. Det är väl ok, att bara köra på en växel men det blir lite tufft ibland. Förutom det var det fint igår, lite kallt kanske. Termometern visade modiga -13 när jag drog ut till strid, men den siffran steg framåt slutet av passet. Så nu har jag testat lite distans med, efter alla dessa korta 4x4 pass var det en annorlunda känsla. Följer givetvis den nyaste trenden att inte äta på distanspasset, det gjorde jag iofs -98 med och inte fan hjälpte det... Det var helt ok, förskte även dricka så litet som möjligt, har hört att det tar bättre då.
Jag var ju så jävla laddad att cykla ute att jag höll på att spricka, satan vad roligt det var! Första utepasset sen mellandagarna, första passet som är längre än 90 min sen mellandagarna. Fantastiskt! Tack vare min ovårdade still fick jag snyggt Wassbergskägg oxå, nice!

Måste nästan ifrågasätta om jag verkligen kan kalla mig cyklist längre. Tränar mest en massa annat, kör knäböj och bänkpress mm. Har inte heller rakat benen på ett tag, bara huvudet. Har inte cyklat så här lite sen 2003. Idag var det kanonväder för distanscykling, så jag åkte skidor istället...

5 kommentarer:

Miike sa...

Sedan skidåkarna knäckte dig på Finnmarken vill du hellre köra skidor en cykel, du vet att du blir en bättre "cyklist" då!

Unknown sa...

Jag hatar skidåkare!

Tom sa...

Jag fikade på McDonald's på mitt distanspass idag! Grymt gott!

Unknown sa...

Fikade du på distanspasset!!? Det är bara så 2004...

Tom sa...

McDonald's var en lätt överdrift, men nog slank några Powerbars ner alltid. ;-)