torsdag, februari 15, 2007

Bättre förr!










Fan, det var bättre förr! Då kunde man åka DH på en cykel som skulle vara för odämpad att åka XC på idag. Jag kommer ihåg den gamla goda tiden då Kent körde med 48 tänder på stora drevet fram, på mtb... Fy fan, den måste ha kortat livslängden på hans knän med typ tio år per tramptag... För att inte snacka om Jimmy Deatons DH-rigg ovan, satan, med barends och lila Ringlé-stolpe. Gissa vad jag skulle offra för den Yetin!!? Undra just vart och hur han trampade ur den utväxlingen... Grymt snygg är den iaf. Fast det har inte hänt så mycket, Yetin vägde tydligen 24,75 lbs, ungefär vad min Anthem från ifjol vägde...


Min rejsrigg för i år blir en trevlig plastcykel, men saknar fortfarande ett par Truvativ-vevar så jag har inte monterat så mycket ännu. Tunehjulen har ju heller inte kommit, de lär väl landa framåt september misstänker jag. Tur att jag har ett par fina MaguraPro hemma nudå. De duger att tävla på, lääänge. Reba WC tillsammans med en XTC Composite kommer att bli nice att gör lyfttest på. Jag räknar med att behålla den här hojen till Juni, sen ska jag ha en Anthem Advanced med SRAM och RS. Det blir säkert bra innan det är klart. Fast helst vill jag ha en Tomac Signature med titanmuffar, graftonbromsar och ett tioga-disc wheel. Det hade varit något det!

8 kommentarer:

Nordström sa...

Jag är fan tårögd, vilka underbara tider det var i begynnelsen!

Anonym sa...

JA, det var bättre förr... såg att du varit inne på bloggen. Ang cyklar... hm, jag fick ju pisk av dig alla lopp ifjol så jag tänkte att med samma märke borde jag ju hänga med dig och då räcker det ju till topp 20 på finnmarksturen *skratt' Jag menar, allt sitter ju i utrustningen... och jodå, ett par långlopp på mtb blir det. Trevlig helg!!!

Anonym sa...

Det är tur att cykelsporten inte är en materialsport, vad dyrt det skulle ha blivit.

Tom sa...

Jag kan bara instämma. Löparskor är löjligt dyra nu för tiden.

Miike sa...

Jag tycker cykling är löjligt billigt mot för skidåkning, fan den här veckan har jag köpt valla o skidor för drygt 8000:-.. Jag hoppas det blir dyrare att cykla!
Ja vart fasiken är våra hjul? Håller dom på att utvinna metallen ur någon sten?

Tom sa...

Huvudsaken ni får dem före vi drar till Gottne!!

Nordström sa...

Sitter här med Matte över ett glas rött och vi har kommit fram till att det är ett vackert norrländskt språkbruk på alla dina inlägg. Minst en svordom per vanligt ord, ungefär...

Unknown sa...

Ja vafan, det är väl klart att man ska värna om de norrländska sederna. Jasså ni bloddopar er, satan det tar jag igen imorgon!