torsdag, september 01, 2011

Det börjar att närma sig, den fantastiska upplevelsen att få tokvägga på riktigt. På lördag. Det är torsdag idag. Jag har fortfarande inte bättrat på någon cykelsolbränna med hjälp av ett rejält distanspass, får helt enkelt ta det på lördag. Jag har ingen anledning att lägga någon dimridå eller på förhand förklara min dåliga insats med att jag är ur form, jag är faktiskt i riktigt hygglig form. Det kändes fint i måndags, jag orkade vara med snabbklungan runt ön på timmen, det är ju strax över fyra mil runt. Naturligtvis är man ju inte i form förrän man kan gå solo runt på timmen, men någonstans ska vi dödliga börja. Som kuriosa verkar det inte som någon klunga varit riktigt i närheten av Tom's solotid, vilket ju inte är annat än jävligt mäktigt, 56.10 runt en ö som är ca 40,5 km och har en del knölar... Dessutom har vägen kurvor och nästan en vändpunkt vilket gör Mr Ts prestation än större... Satt och smygkikade litet på giant 2012 i förra veckan. Det kändes bra. Sommaren 2011 är den första sommaren sedan 2002 som jag inte köpt en eller flera nya cyklar. I år var ju den stora nyheten FS-29a och något som jag tänkte köpa in mig på, men jag fick annat att tänka på, liksom och har mest ba
ra varit överlycklig över att kunna cykla. Ska sanningen fram så är den som står där ute i skrubben rätt svårslagen som cykel. Trots att Kadens skrev att ingen FS-giant väger in under 10 kg så vägde min några gram under nio i racetrim och storlek large...



1 kommentar:

Tom sa...

Värt att notera är dock att tiden är gjord med full tempomundering. :-)