onsdag, september 21, 2011

Det blev en i finplast...



Efter mycket vånda. Beslut är mycket enklare att ta när någon tar dem åt en. Lånecykeln skulle på jobb igen vilket ledde till att jag fick skaffa mig en egen. En tur idag och jag hade bestämt mig. Jag tror att den här ramen är som en sån där fantastisk låt som växer och växer tills man  inte kan vara utan den. För idag var det jävlar i mig nära till cykelhimlen.


Ramsetet är helt färglöst. Passar mig bra. Rören ser lika förtroendeingivande på den här som på den cykeln jag provade. Det bästa är nog ändå det väl tilltagna utrymmet för backdäcket. Både plats för många tum och  några hekto lera. Ändå är kedjestaget rätt kort vilket kändes väldigt bra under cykelturerna.


Ganska trevlig ram tycker jag. Kostar inte en halv miljard och svarar fint på tilltal. Geometrin måste varit stöpt efter min kropp för den passar mig bättre än förbannat bra. Vad väger den då? Jo. 1380g. Det här är ju en Composite, giant gillar ju att döpa sina olika kolfiberramar olika. Composite är den billigaste sen kommer Advanced och så slutligen Advanced SL. Läste ett uttalande om att det kommer en Advanced SL 29er till sommaren. Gissningsvis lagom till en rätt stor tävling i Londontrakten. För en tjockis som mig duger den här.

Inga kommentarer: