söndag, augusti 07, 2011

Make the leap?


Jag har tjatat en massa om att sälja en racer, Rabon för att vara mer specifik. Men, efter en hel del funderande och lansering av en massa nytt nästa år så får den rulla ett tag till. Den här ju  faktiskt den bästa cykel jag haft. Det duger. Men. Dags för lite uppgradering. Ska slänga på den FORCE-grupp jag har liggandes och leta upp ett par finhjul.

Redan när jag såg dem på mässan i höstas så kändes de bara så rätt. Svarta som natten och väldigt stealthiga. Lågprofil är ju verkligen TSTWKT också, kanske. De skulle i vilket fall sitta löjligt fint på den vita Rabon... R-Sys SLR... Fan. De snyggaste hjulen helt enkelt.


Men så går ju funderingarna även i aerotecknet. R-Sys presterar "sådär" i Tyska aerotester. Då finns det å andra sidan många aktörer som kan det här med att göra hjul. Men. Hjulen som ska sitta på min fincykel ska ovillkorligen  få vara något annat är just fina. Dessutom måste de gå att träna på. Har aldrig förstått det här med tävlingshjul. Investera i något som lyfter ens favoritintresse till nya höjder och sedan bara använda dem på tävling? Kul. Ett par kolsvarta Cosmic Carbone SLR?


Helst skulle jag ju givetvis prova de nya giant-hjulen, men de är inte lika snygga och kommer inte förrän nästa år.

3 kommentarer:

Robert Edin sa...

Jag vet en som har ett par DuraAce carbonhjul till salu, special price for you my.

Jonas l sa...

R-Sys såklart, finare

Unknown sa...

Vet inte om det funkar med Shimanohjul på en SRAM-cykel. Ska vara då om jag skiter i SRAM-gruppen och bara köper hjul...

R-Sys är fånigt snygga. Perfekta på en fikacykel!