måndag, augusti 15, 2011

Fjäll


Då vi var i fjällen i helgen så passade jag på att rulla ett par pass medan andra sprang en hel jävla massa mil. B skötte sig bra och ramlade in på en femte plats i damklassen på korta banan. Hur nu 13 km kan kallas kort inom löpning är en annan femma men det är i alla fall kortare än 43km. Micke avrådde mig å det bestämdaste att ens komma på tanken att springa den i framtiden. Inte för att jag tror att jag skulle känna mig bekväm i att göra så många mil på fjället till fots med den här skröpliga kroppen, men jag tackar för rådet, tills vidare.



Där i närheten av vår stuga i Edsåsdalen så ligger Renfjället med tillhörande Vita renen. Cyklade dit på hala spångar och myr. Det var roligt. Ni som känner till min åsikt vad det gäller cykel på myr förstår mängden ironi i föregående mening. De nya Rubenorna var inte gjorda för blöta spångar och  myr. Inte heller cyklisten. Dagen efter höll jag mig till den tio minuter långa grusbacken som leder upp till ledens start istället. Tre vändor orkade jag med innan huvudet och benen gav upp. Det var roligt.

Ännu roligare var det att hänga med Mr T...

Inga kommentarer: