tisdag, augusti 23, 2011

Lättroad


När jag rullade ut ikväll så visste jag precis vad jag skulle göra. 4 intervaller på banan. Varje intervall består av tre varv och härligheten tar mellan 9,5 till 10,5 min att släpa sig igenom. Jag visste vad som skulle göras och det var tur, för jag var satans trött, satans seg och allmänt rätt tveksam till träning. Det som är så bra med ett sånt här kort varv är att varje sväng,varje sten, varje igångdrag görs många gånger med inte alls så lång mellanrum. Varvet har heller inga långa stigningar som förstör intensiteten. Det går helt enkelt att bli trött under tiden som det är roligt. Någotsånär. För ute på tredje varvet börjar det strama litet i andningsmaskineriet. Benen stumnar litet av varje liten felmanöver, däcksläpp eller bara ändå. Som mtb ska vara. Efter en tid därute kom jag på att jag skulle göra en snygg bild på garmin connect. Alltså bara hålla mig till slingan, hela passet. Tyvärr blev jag lite suddig mellan ett par av intervallerna och åkte vilse... Det är inte lätt.


5 kommentarer:

olmarkus sa...

Jag ska testa din slinga så fort jag blir frisk :-/

Sparring vore ju inte helt fel en vacker dag heller :-D

Unknown sa...

Nä, ju fler som cyklar där desto bättre blir rundan! Om du har något trevligt verktyg att klippa sly mm och är sugen på att röja litet så hojta till! Det finns myyyyycket mer stig att använda men de behöver lite kärlek, liksom.

Unknown sa...

Men nä som menade jag ett svar om din menin ang sparring. Sparring är alltid bra.

olmarkus sa...

Jag hör av mig, ska bara bygga klar min altan och bli frisk och vinna SM på lördag... Sen så :-)

olmarkus sa...

Skoj slinga var det, himla knixig :-D Jag hann riva av tre varv igårkväll, fick inga bra svar från kroppen dock.