onsdag, juli 27, 2011

Norrlands motsvarighet till Mallis

Alltså, det var några år sedan jag var där i Medelhavet men vägarna kring Krakow (Kramfors...) går inte av för hackor. Byarna ligger nära varandra och kuperingen är magnifik. Lägg därtill en omgivning i klass med bland det bösta du kan hitta så måste jag säga att det är ett givet semestetmål. Ok jag pratar nog mest om vägarna i Höga kusten, dvs Nora, Nordingrå och Norrfällsviken men även inåt landet är det otroligt vackert. Åkte sju mil smalväg i ett böljande landskap mellan sjöar och hav igår. Fan. Inga idioter till bilister lyckades förstöra det. Sjukt bra sätt att spendra ett par timmar på.

Sen att man kan köpa ett hus här med strandtomt vid havet för mindre pengar än vad en tempocykel kostar är rätt märkligt...
Published with Blogger-droid v1.6.2

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har samma känsla när jag är i krowkarna (Sollefteå/Undrom), riktigt vackert och kuperat.

Hur fungerar knäet efter rehab?

robert sa...

Jag håller med dig, jag har tränat mycket i Höga kusten och även tävlat där, det är grymma vägar, ingen nåd gives där.