tisdag, juli 19, 2011

Hata bilister

Det är sjukt.
Började med att möta en bil som tvingades köra om samtidigt som den mötte mig. Med släpvagn.
Sen träffade jag på en bil som inte kan trafikreglerna och det här med att lämna företräde vid farthinder. Jag signalerade mitt missnöje med att slå i rutan på bilen. Föraren blev jättearg, stannade och skulle backa ikapp mig. Jag vände också och visade på att jag gärna också ville diskutera varpå föraren ändrade sig och körde iväg med skrikande däck. Visste inte att jag såg så farlig ut. Tur för honom. Det hade redan runnit till lite adrenalin plus att jag var lite mjölksyra-sur/inte ätit lunch/varit vaken en del i natt...

Men, det är så onödigt. Fan. Det var en sån fantastiskt fin cykeldag idag. Blå himmel, gröna träd och ljumma vindar. Helt sjukt bra cykling helt enkelt. Fan att dessa idioter ska få förstöra ens upplevelser! Nästa gång funderar jag på att snabbt kliva av cykeln och låta fanskapet köra över cykeln för att sedan dra det så långt det bara möjligt går juridiskt. Tror jag ska skaffa mig en sån där hjälmmonterad GoPro-kamera, det är kanske inte så dumt att dokumentera varenda liten sekund av sina träningspass.

5 kommentarer:

Unknown sa...

En bil körde om mig med ca 10 cm marginal samtidigt som han tutade hela tiden idag. Idioter.
Jag har slagit näven i biltak och hyttat med näven så nu återstår bara att kasta vattenflaskan.

För övrigt såg du stark ut idag när jag mötte dig i backen mot Nolby. Smygtränat??!

Unknown sa...

Skenet bedrar!
Inte smygtränat, smygvilat!

Anonym sa...

DU SKA GE FAN I ATT BANKA PÅ MIN BILRUTA! jAG VAR FÖRST! nÄSTA GÅNG KÖR JAG ÖVER DIG!!!

Unknown sa...

Hahahahaa

Unknown sa...

Före mig? Med en gammal V70!? Hahahahaa.

Den var rätt bra!