söndag, juli 17, 2011

DH-SM


Thor provade SM-banan men tyckte att den var lite väl odramatisk...

Vi gjorde en familjeutflykt för att titta på lite Sverige-elit som cyklade utför Skönviksbacken. Vi träffade på ett par icke DH-cyklister, Fredrik Ericsson och Tom Wieselblad. Vädret idag var det inget fel på, banan och arrangemanget såg fint ut det med. Inte utan att ett visst sug att cykla utför infinner sig när man ser en välklippt bana med lite doserade kurvor. Nu inbillar jag mig inte att jag skulle trivas inne i skogen på de mer tekniska partierna... Men några slingor tror jag nog att jag överlever. De hyr ut cyklar i Skönvik också, 400 kr kostar det... Man kan hyra många dagar istället för att köpa en egen...

Roade mig med att köra fyror i skrubben igår. Inga monster-Watt, men lite fundersamt är det när jag kunde köra 4 st med 4 kg och kadens mellan 90 och 100. Jag klarade inte mycket mer när jag tränade...

2 kommentarer:

Tom sa...

Vila är the shit!

Anonym sa...

Träning är överskattat som förberedelse. Det räcker oftast med bra material, attityd och tur...

Jocke J