måndag, maj 23, 2011

Distans


Tänk, vad ett ord kan olika betydelse beroende på i vilket forum det framförs. Säger du det till någon vid målgång efter Finnmarksturen så får personen ifråga kraftig dödslängtan, säg det till mig en lördag morgon i augusti när solen skiner och jag tänker på ensamma väger i trakterna kring Ljustorp, säg det till någon på jobbet och de tänker på ett mellanlägg mellan två punkter i valfri maskin till stålindustrin. Distans är lite roligt, det finns ju en hel del sätt att angripa begreppet. Ta Tom t.ex. han kör en fin belastning för att snabbast möjligast återskapa 6 timmar på 3, medan andra gärna gör allt möjligt för att förlänga 3 till 6 mha diverse fika, sällskap, fint väder mm. För min egen del tror jag att det går att finna ro någonstans däremellan. Distans räknar jag allt som bedrivs i en följd och sträcker sig över en tid längre än 90 min och på en belastning som gör att jag inte surnar ihop. Alltså, har jag en del att jobba på. Kvällens sladdpass, ja jag sladdade faktiskt, iklädd ett par scott-shorts, modell icke lycra. Btw en av två saker scott kan konsten att konstruera; kläder det ena och det andra är skidor... Jo, jag tappade tråden, sladdpass, det var överstökat på 59 min blankt.

Nästa blogginlägg ska jag passa på att ge världens mest hypade och överskattade cykelmärke Cannondale en känga. De, kan inte ens designa kläder, än mindre motorcyklar. Äh, det kanske räcker så?

Annat är det med den här, det är riktiga grejer det där!

Inga kommentarer: