måndag, maj 23, 2011

Comeback Kid

Jo, det har hänt att tankar om att försöka träna igen florerat i mitt huvud. Det är helt sant. Vad som inte ännu har känts som en möjlighet är att deltaga i någon som helst tävlingslik form av idrottande. Alltså bortfaller allt vad gemensam träning heter, i synnerhet då tävlingssträning såsom Timrå GP eller liknande. Det är helt enkelt inte genomförbart i nuläget. Kanske nästa år, om processen av återuppbyggnad får fortskrida i den takt den har nu. Min status för tillfället, jag kan springa 30 min, jag kan cykla i en timme, jag kan stå upp och cykla kortare perioder samt att jag faktiskt kan cykla i skogen i mindre avancerat tempo. Det sjuka är att det som fungerar bäst är löpning... Hur det nu är möjligt, när de lärde säger att det är den övning jag ska hålla mig längst bort ifrån... Mina personliga mål om att kunna gå igen oavbrutet, de 3 km runt Sidsjön har alltså med råge passerats, vilket inte känns så illa... Utveckling är så att säga relativt utgångspunkten...

Igår var jag ut och kände på grannskapets stigar med AnthemXen, de är oförskämt bra, både och.

Inga kommentarer: