onsdag, november 12, 2008

Tungt



Verkar vara halvtrögt att sälja dyra XC-cyklar nu på begagnatmarknaden. 30 loppor för en beggad hoj är ju en REJÄL summa pengar, även om eländet kostar mer än det dubbla ny. Har iofs fått ett bud på 4000.- men det är ju knappt värt att hänga ut, ens...


Det är väl en sak, men nåt som borde vara tryggt är ju att ramen faktiskt väger 2400g och inte Spark/meridamässiga sub 2000g. För en sak är ju fan så säker, oberoende diverse fabrikats marknadsavdelningar och annonsering så har de nog fan sparat på nåt för att klämma ner dem till de vikterna, då menar jag inte bara funktionen. Kanske. Har iofs ingen aning. Bara spekulerar. Faktum är att det inte ens gör mig det minsta om jag "tvingas" åka ett år till på Röden, lätt den absolut bästa cykel jag någonsin cyklat på. Har aldrig varit med om något som känns så effektivt i terrängen och ger en sådan flytande känsla över småstök. Jo, helt rätt, det var ett tag sen jag cyklade på något annat än en giant, fast fan, det troliga är väl att de flesta ändå cyklar på en giant, även fast det inte står just giant på underröret...


Nåja, kom på att det var dags att beachträna litet, ska ju ligga på en strand nu i ett par veckor och vila upp själen. Sen när jag kommer tillbaka ska jag justera slagvolymen enligt gängse normer.

Men som sagt, först:


Inga kommentarer: