måndag, mars 26, 2007

Längre rapport




Så nu har jag landat på mer än ett plan... Resan till GC var suverän. Varmt väder, lagom med sol och träning. Startade ju i en liten tävling, det var roligt. Läckert att möta Simoni på uppvärmningen, att han inte vann spelar ingen roll. Det var ändå han som var stjärnan. Men han såg avslappnad ut och värmde med oss dödliga. Stor rent fysiskt är han inte men långt ifrån minst i det där gänget. Små solbrända killar med massa loggor på tröjorna cyklar fort fick jag erfara. När starten gick så blev det ganska högt tempo. Jag fegade ut lite då starten gick utför när det sedan vände uppför gick jag på det jag hade. Rätt nöjd ändå med hur det kändes fram till att det tog slut. Surnade aldrig ihop utan kunde ligga på rätt friskt. Nån toppform var jag inte i men det blev ett bra pass, 40 min över 185 i puls, 40 min i spannet 175-185 och resten lite lägre dårå.
Förutom detta pass så körde jag ca 2h om dagen förutom en dag då Micke H från spårvägen och jag gjorde ett toppförsök. Vi vände knappt 100 höjdmeter från toppen, det var 8+ däruppe och jag hade inte med mig kläder för såna tempraturer (jag kan iaf skylla på det...). Det var ett schysst pass, mycket cykelsnack och tre timmars klättring... Måste tacka Micke för den sista Powerbaren utan den hade jag nog varit kvar i bergen fortfarande. Blev än en gång förvånad över hur pass bra det gick att köra långt. Jag har ju som längst kört 2h i sträck sedan mellandagarna. Sen kan man inte annat än förundras över vilken hänsyn som visas oss cyklister på denna ö. Annat är det här, när jag och Gullefjun cyklade ut ut matfors var det en "glad" bilist som signalerade att vi inte hade på vägen att göra. Vägjäveln är 4ggr så bred som på GC, gubbjäveln var ensam bil på vägen, vi cyklade i bredd, den ena på fel sida av väggrenen. Jag hatar inte längre människor, jag hatar svenskar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svenskar?? I a fall en stor del av fordonsförarna i detta land behöver fostras. Eftersom du gillar många loggor kanske du ska trycka upp en tröja (jag sponsrar) med orden: "TUTAR du så får du ONT i knäna". Du tar fram knäskålsklubban (en duktigt modifierad hård cykelpump). Gullefjun har ju annars bra tryck i slangen, typ 1200 bar. Så en liten nice riktad stråle på gubbens bil/horn skulle säkert lösa problemen. Fram med attityden nu Dirty Anderson och gör allvar av tröjan...eller är du en Di Leva?
Sincerely from Dr Cralls Solotion Center

Unknown sa...

Nä nu tar jag fram vattenkannan och dricker lite kärleksbrygd... Jag verkar ha blivit mindre elak av 4x4 eftersom det bara var Gullefjun som visade det långa fingret till gubben. I normala fall hade det ju varit jag som cyklat ikapp bilisten och slagit näven i taket.