tisdag, mars 27, 2007


Åh, ännu mera!
Jag har ju inte skrivit av mig på ett tag nu så...

Cykling är en fantastisk sport, den är som den är. Det är ingen lek, tävlingarna är långa jobbiga och allmänt jävliga. Men det är det som är roligt på nåt vis. Det är många faktorer som avgör hur bra prestationen blir. Jag utgår från mina förutsättningar och har dragit slutsatsen att jag har varit kass på att ta i, göra illa mig själv och andas samtidigt. Jag har alltså för dålig motor. Den här vintern har jag gjort vad som står i min makt att ändra på just detta faktum. Min filosofi: man tränar en sak i taget. Jag har tränat hjärtat. Jag har tränat jättekort, men så hårt jag kunnat. Har kört löpning, skidor, rodd, trainer allt för att inte musklerna ska sätta stopp för utvecklingen av hjärtat. Pulsen har varit hög, det har varit en skum känsla i kroppen, nåt jag inte upplevt förut. Jag har lärt mig njuta av 95%, på vissa intervaller har jag fått gåshud av välmående och känslan av att andas maximalt. Det har varit underbart. Kroppen har hela tiden varit fräsch trots 10 intervallpass på raken. Men efter intervallblocken har känslan varit minst sagt varierande. Vissa veckor kändes det bara bra andra har varit hemska, jag har haft ett hål i bröskorgen. Deffen har blivit lidande likaså uthålligheten, men det skiter jag i för nu har jag försökt förändra något jag borde ha förändrat för 15 år sedan. Det är nog många som är skeptiska till vad jag pysslar med, det skiter jag också i, jag har i alla fall försökt göra något annorlunda.

8 kommentarer:

Miike sa...

Jag är inte speciellt skeptisk!

Anonym sa...

...nu hänger jag inte med...för trött och trög...förändringen? Menar du att 4x4 borde startat tidigare?
Hål i bröstet?
Så sant...vi kör väl alla efter de förutsättningar vi har. Ut. tränar väl ca 1/4 av vad alla S-cyklisterna genomsnittligen gör...men som Axelsson sa: Det är QL att cykla.

Miike sa...

vilken jävla snygg tröja du har på bilden!!

Anonym sa...

Porrigt med vit sadel. Tröjan är snygg....synd att man inte har någon så´n.

Anonym sa...

...en liten lampa med lila neonljus (bordellampa) under sadeln skulle sitta klockrent

Unknown sa...

Vit sadel är bra skit. Måste fundera igenom cykeln, den skulle ju bli så lätt som möjligt men nu är den mest skottsäker.

Ja borde ha börjat med 4x4 som snoris, det hade varit bra.
Vissa kvällar, eller ganska ofta har det känts som om jag haft ett hål i bröstkorgen...

Miike sa...

CH! Jag har en tröja åt dig! Såklart!!

Anonym sa...

Känslan du beskriver som ett hål i bröstkorgen känner jag igen. Jag har haft exakt samma känsla efter många av mina intervallpass den här vintern. Man vet ju att det tagit när det känns så åtminstone ;).