onsdag, augusti 04, 2010

Solskenscyklist

Jag har haft tur med vädret på min semester. Lagom varmt och torrt. Idag är det lagom varmt, men blött. Det kändes lite småmysigt att bege sig ut längs efter kusten söderut, helst de partier på cykelvägen som liksom har ett tak av löv. Riktigt fränt var det, luften är som söt och lite omfamnande. Åkte mot Juniskär och Bommen, på vägen hem vek jag av i Bredsand och begav mig mot toppen av Södra. Där så rullade jag varvet runt berget ett par gånger. I slutet av det andra så öppnade sig himlen rejält så jag vek ner mig efter två-och-en-halv. Dimman tillsammans med min något suddiga blick gjorde nerfarten lite mer spännande än den brukar vara. Sista biten repeterade jag spurter / tvärnit för att hålla kroppstemperaturen något ok. Nu så känns hela jag mycket välanvänd. Imorgon hoppas jag på sol och ett stort distanspass.

Inga kommentarer: