lördag, februari 16, 2013

Det är ju då själva...


Fan vad jag får slita för att gå under 7 min på 2000 m. Men rodd är en trivsam träningsform. Finns inga njutbara distraktioner. Allt gör ont. I skinkorna pga arbetet och sitsen. Armarna, ryggen och händerna får stryk. För att inte tala om låren och det centrala systemet för att förse resten med syre. Faktiskt vet jag få övningar som är mer mentalt taxerande än just inomhusrodd. Har aldrig provat att ro utomhus men kan föreställa mig att det är värre då det med all sannolikhet betyder döden för mig. Väldigt fint att hinna med detta lidande på lunchen så att eftermiddagen oavsett dess utmaningar blir likt att vandra på små rosa moln. Det är tur att ensamträning inte ställer krav på prestation utan att det räcker med insats.

Har betalat in anmälningsavgiften till ToJ och sålt min Vasaloppsplats. Till vilket av dessa blogginläggs tre ämnen som rubriken syftar till låter jag vara osagt.

Inga kommentarer: