söndag, november 06, 2011

Fler cyklar...

Jävla trevlig idrott, cykel. Det är så mycket mer än ett utförande. Hur många längdskidåkare sitter i grupp på något svårt café och talar glansögt om de där -94orna får Fischer?


Kona Hei-Hei är bra nära facit i min bok.


Efter månader av icke-doer-verksamhet har jag idag, dagen före första snön lyckats att montera ihop min XTC Composite. Resultatet blev i mina ögon väldigt bra. XX- växelgrupp med Magura Marta Mag kröns av en Fox RLC Kashima. Eller idag och idag. Jag har mer eller mindre små-pillat på den de senaste veckorna... Det hann bli mörkt innan jag var klar så jag fick prova den på parkeringen. Kändes som den billiga XTC'n fast utan några kilon. Den väger komplett med DH-handtag, tubelessdäck + slang 9,5 kg. Mindre än jag trodde. Ser inga problem att bygga den under 9 men den duger mycket väl som den är idag. Fan vad jag ser fram emot att prova! Men som jag skrev tidigare, det lär börja snöa nu...

Förresten gör jag mittåt vad det gäller valet av dröm cykel för landsvägen. Fortfarande stål men nu något mycket stilfullare från Baum. Fyfan:













7 kommentarer:

Besser Wisser sa...

Varför vill du ha en dröm cykel?


















Jag äger redan min drömcykel........

Unknown sa...

Jag bjuder dig på den där sär skrivningen. Helt gratis.

Anonym sa...

Hej!

Vad är det för storlek på din XTC Composite-ram?

mvh Oskar

Mandie sa...

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.

Thanks!

Mandie Hayes
mandie.hayes10@gmail.com

Unknown sa...

Oskar, det är en medium.

Anonym sa...

Okej, det är nog min storlek. Får man fråga vad du har för grenmått/innerbenslängd? Din sadelstolpe ser lååång ut. :-)

Jag funderar allvarligt på en XTC Composite 29er 0, men gillar inte riktigt den klyddiga färgsättningen. Din ram var mycket snyggare; var får man tag på lösa ramar?

Unknown sa...

Lösa ramar går att beställa hos vilken giant-säljande butik som helst. Då ser de ut som min. Vet inte vad jag har för innermått, har faktiskt glömt. Kan jag ha sadeln på ca 760 mm ?