söndag, mars 20, 2011

Inte idag heller

Fjolårets fästvalla funkade inte idag heller. I och med att jag inte använder benen så mycket när jag skidar så har jag i år helt skippat den tidskrävande vallaprocessen och helt sonika bara stakat. Runt sjön funkar ju sånt fint, det finns ingen anledning att göra något annat. Idag var det pimpeltävling och således en miljard procent fler människor i omlopp så jag tvingades upp på berget. Utan fäste är det en smula fostrande. Ville inte saxa ihjäl mig heller så jag fick hänga på stavarna litet. Men jag är rätt nöjd med resultatet. Runt 5 min/km till toppen av Smirre ifrån Sidsjön kändes i både hjärta, själ och lungor. Jag tror inte att jag främjar min cykelform men hellre det här än total försoffning... Att hosta upp lungorna är alltid eftersträvansvärt.

Inga kommentarer: