söndag, september 10, 2006

Gubbvarning

Jag har alltid varit förespråkare till styrstammar med negativ vinkel. Det har ju sett mycket läckrare/snabbare. Det tycker jag nog fortfarande men jag undrar om jag kanske mår bättre av lite mer rätt upprätt åkstil. Har märkt att jag säckar ihop vid hård ansträngning och jag har lite dålig rörlighet i ryggslutet vilket medför en mindre gynnsam miljö för andningen. Nu har jag investerat i nytt styre och stam. Ett riserstyre dessutom!! Kanske overkill men vafan! Anthemen ser riktigt frirajdig ut nu med 2.25" och riser. Passar bra nu när vintern närmar sig och det blir utförsåkning på schemat. Då blir det fet midja (inte en mm under 90 i midja), stora svängar och förhoppningsvis en massa sorbetslaskand framåt våren. Det borde jag hinna med om jag dunkar trainern på veckorna... Mmm jag längtar till våren...

1 kommentar:

Nordström sa...

Hm... det där med "rättvänd" styrstam må vara bättre på alla sätt men jag biter ihop och har det neråt ändå. Men det är klart du är ju äldre än mig också!