måndag, augusti 07, 2006

Dumjävel



Jag har aldrig påstått att jag är smart, trevlig eller snygg. Men tjurig är jag. Och dum. Borde ha lagt av med cyklingen 1998 när jag hade chansen, fick ännu en chans 2001. Provade båda gångerna. Försöket 1998 var nog det bästa med hjälp, total överträning och studentliv. Suget efter något jobbigt kom dock krypande och jag började träna igen 2000/2001. Tyvärr så kom en otrevlig sjukdom ivägen och farbror doktorn sa att jag inte skulle kunna cykla mer. Efter ett år av diverse behandlingar så prövade jag att stretcha(!!) och symptomen la sig. En frirajdmoppe inhandlades men det gjorde inte tillräckligt ont så enda vägen att gå var att köpa en XC-hoj och köra långlopp. När jag körde Mörksuggan för två år sen och närmade mig målgång hade jag svårt att hålla tillbaka känslorna. Det var förbannat ballt att vara tillbaka, trots alla hinder, gick i mål som 84 tror jag, hur nöjd som helst. I lördags var ja 18.e på Långa Lugnet, ingen speciell placering egentligen men en seger för mig.

"Cyklist är inget man väljer att vara, det är man" -H. Nordström

Nu ska jag raka benen och köra fyra timmar distans. Satan vad snygg jag kommer att bli...

Inga kommentarer: