onsdag, november 04, 2009

Cyklar

Nu har jag åtgärdat frånvaron av vintercykel. Det ska villigt erkännas att det blev mycket bättre än jag hade tänkt mig. Nästan så att jag skäms över att ha en så fin vintercykel. Den förra ville mekaniskt inte vara med den sista vintern, växlar som tyckte att det var skit med växlar mm. Nu blir det ordning. En XTC-ram med XT rakt igenom. Ramen ser mycket bra ut och väger 1,6 kg i large. Mått och sånt ska vara som en XTC Advanced så det blir hemmaplan även på vintern.

Denna investering blir nog rätt viktig i vinter då dagens samtal med "han som levde" när monarken tillverkades inte gav hopp om en så särskilt ljus skrubbvinter. Inte på den i alla fall. Jag hade fel när jag sa att det inte finns några reservdelar, det finns en, det är bara det att det är den jag behöver och att denna specifika del kostar 8000 plus moms. "Det är många som frågat om den, men ingen som köpt den..." Undra om Monark är statligt? För hur i helvete kan man ha en reservdel som kostar 8000, som bevisligen är för dyr för att sälja och då inte sänka priset på den? När det ändå bara finns en kvar, som ingen köper... 4000 inkl moms vore den värd, då skulle jag ha ett problemfritt skrubbande resten av min karriär. Minst. Mekaniskt så överlever den nog Monarken mänskligheten med råge, känns det som.

Hatar cyklar.

Inga kommentarer: